Vi vann!

På andra dagen hörde vi i högtalarna att det var en träff vid den stora scenen och "en från varje familj borde komma för man kan vinna priser". Jag gick dit medan resten utforskade båten. Vi fick en biljett med ett nummer när vi gick in och sen fick vi information om kryssningen och alla utflykter. De lottade ut fem (*2) biljetter till olika utflykter som Carnival anordnar. Vi vann! Vi vann biljetter till "Beach escape with open bar", men fick som sagt köpa till två biljetter för barnen (100 usd).

(null)

Igår var det dags för utflykten. Vi skulle lämna båten 08:20 för att vara på land till 09:00 när vi skulle lämna med buss. Men precis innan vi skulle gå av stängda de dörrarna, för det var ett skepp som skulle lägga till på andra sidan dockan och då fick ingen gå av (av säkerhetsskäl). Vi hann som tur var ändå.

Tova ville ta kort med apor, men ångrade sig sig. Thilda var modig.

Stranden.. hmm, inte vad jag hade tänkt i mitt huvud. Ett gäng solsängar som var inknödda på en liten plats. Andra hade nog köpt utflykten för "gratis sprit".

Vi åkte tillbaka till "home away from home" innan lunch. (2-3h innan utflykten "var slut".)

Området vid hamnen när vi gick för att gå på båten innan.

Man kunde åka ett "tåg" tillbaka ut till båtarna och det ville förstås Tova göra.

Sen åt vi lunch på båten innan vi låg och solade. Egentligen första bra soldagen. Igår eftermiddag lämnade vi Mexiko, och är på väg tillbaka till Tampa. Det har blåst sen dess och det ser ut att hålla i sig.

Inatt vaknade Thilda med ont i magen (sjösjuk) och vi knaprar sjösjukepiller. (Alla förutom Tom.) 24h kvar tills vi anländer i Tampa hamn.