GOD JUL!

Jag hoppas att ni har vaknat till en fantastisk julafton, med en skön känsla i magen. Ingen stress och mycket kärlek!

Vi vaknade väldigt tidigt, innan sex. Thilda blev överlycklig när hon såg julklapparna från tomten på bordet. Dock vaknade hon med hosta och lite raspig röst. Ingen feber (peppar peppar.)

Ska man ha några julklappar får man fixa dem själv... Jag hade fixat en till Tom och en till mig. Resten till Thilda. Dock bara småsaker, som hon kan leka med under semestern.

Vi öppnade paket och gick sen till frukosten. De verkar vara bra på mat här. Det finns allt och maten som serveras ser väldigt tilltalande ut. Igår kväll (alldeles för sen middag, efter klockan nio på kvällen) åt jag broccoli och pesto-pasta och Thilda chicken strips med pommes. Vinet kostade dock inte gratis, runt 100 SEK för ett litet glas. Det blir nog mer öl denna resa... Haha.

Igår välkomnades vi fint på flygplatsen. Trettio-graders-värme slog emot oss när vi kom ut från flygplatsen. Svettigt men skönt!

Flygresan var förresten den mest livliga vi varit med om. Planet var till större delen fyllt med Ryssar och de tryckte på knappen i taket i ett. "Pling, pling, pling, pling". Omöjligt att sova. Vinet tog slut och flygvärdinnorna sprang förbi med vattnet de delade ut. Antar att de var tvungna till det, annars hade allt tagit slut innan vi var framme.

En tidning på planet.

På varorna som såldes stod de vilket ursprung de hade. Intressant och roligt. Se svenska flaggan nedan.

Bilder från flygplatsen i Hong kong innan vi lämnade.

Planet kom sent till Hong kong och vi kom därför iväg en timma sent. Det gjorde inget för det tog vi nästan in på vägen, landade strax efter sex (istället för 17:50 enligt plan). Det tog dock tid från flygplatsen till hotellet för det var såå mycket trafik. Det tog också tid att få väskorna, en kom först och sen hann vi bli rejält stressade innan den andra kom. Det var min som kom först så jag var ganska lugn. Haha.

Lite annat julpynt här.

I hotell-lobbyn.

När vi kom med chauffören, som var bokad genom hotellet, fick vi stanna utanför för en säkerhetskontroll av bilen. De tittade under, runt och i bagaget. Varje gång vi går in på hotellet måste alla väskor åka på ett band och skannas, samt alla personer måste gå igenom en skanning. Säkerthetskontroller alltså....

Efter frukosten idag åkte vi till stranden. Med hotellet golfbil, modell större. Hotellet privata strand öppnar först klockan tio så vi åkte strax innan. Privata strand - det låter det. Det låter bättre än det är kan jag bara tala om. Haha. Berättar sen.

Hopppas att du får en UNDERBAR JUL med nära och kära. Unnar dig allt gott!

/Charlotte

Ps. Vår julstämning var större i Hong kong för där var det verkligen pyntat vackert och julmusik gick i högtalarna. Inte riktigt samma här. Men ikväll vid sex kommer en barnkör och ska sjunga junlsånger i lobbyn. Ds.